search in this Website

streda 23. marca 2011

Ako využiť (zneužiť) bloggerov

     Tento príspevok nie je o vkuse, je skôr o nevkuse niektorých marketingových ťahov. Bude tu trošku viac textu a menej obrázkov, na čo asi veľmi nie ste zvyknutí, ale verím, že sa premôžete, nájdete si tri minúty a zamyslíte sa nad touto problematikou minimálne tak ako ja... :)



     Z času na čas prepadne blogerský svet nejaký mor... Niekedy je to zákerné ohováranie, niekedy problematika rozstrapkaných šiat (Lanvin kolkecia for H&M), inokedy 7 otázok a odpovedí... Tento raz sa však na scéne objavilo niečo oveľa horšie, zákernejšie a je to ako nekontrolovateľná lavína... 

     Dámy a páni, jedná sa o príspevky (sponzorované príspevky) o vôňach a to v akýchkoľvek podobách. V žiadnom prípade sa nechcem dotknúť nikoho kto takýto post už uverejnil (a je vás veru dosť), ani nikoho kto sa ho v najbližších dňoch pokúsi publikovať( Tipujem, že každý slovenský blogger a veruže možno aj český).
    Vec sa má však tak, že nikto tu nemá problém so sponzorovanými odkazmi. Sama mám s nimi skúsenosti a niekedy je to veru prospešná vec. Dokonca nemám problém ani so sponzoringom ako takým. Mňa tiež sponzoruje Divas energy drink, ale to znamená, že z toho sponzoringu budete mať osoh najmä vy! A to vďaka ich energy drinkom, ktoré Vám budem rozdávať.

    Ale spraviť post o svojej obľúbenej vôni (čo často nikoho nezaujíma) za 20 EUR, ani nie EUR, ale len za nákup na internetovej stránke, KTORÚ V SKUTOČNOSTI NIKTO Z VÁS NEMÁ OVERENÚ, ale mnohí píšete opak. Je dosť zvláštny spôsob ako si spraviť reklamu (z ich strany, vy ju nepotrebujete) a to najmä z nasledujúcich dôvodov: 

a) Pochybujem, že si na ich stránke vyberiete produkt v hodnote 20 EUR, mnohé prezentujete, že sa od nich chystáte zakúpiť parfém, a ten je určite drahší ako 20 EUR. Takže kto v konečnom dôsledku zarobí? ONI

b) Blogerská scéna je často uzavretá komunita a väčšina bloggerov s blogmi podobnej tématiky sa navzájom poznajú. Naozaj bolo nutné ponúknuť túto spoluprácu hádam každému bloggerovi, na ktorého natrafili? Naozaj máte ešte stále pocit, že ide o to odprezentovať ich stránku (lebo povedzme si otvorene na to by im stačili dva- tri silné blogy) alebo ide len o to, aby ste si na ich stránke nakúpili?!


    Ja to skutočne nemyslím v zlom. Niektoré tie príspevky o vašich vôňach sa mi úprimne páčili. Najmä tá kreativita, ktorú ste pri tom použili. Ale ten príspevok by bol rovnako dobrý aj keby tam nebol ten preklik na tú internetovú parfumériu, o ktorej predtým nikdy nikto nepočul. 

    Jedná sa mi len o to, aby ste si uvedomili, že možno si nás nevybrali preto, lebo sme vhodní na túto spoluprácu. Možno je to len (podla mňa) hlúpy a primitívny marketingový ťah ako z nás dostať peniaze... Ja tomuto moru vyhlasujem bojkot a nemienim sa ho ďalej zúčastňovať! Kto sa pridá ? :)

   Ak ste náhodou nadobudli pocit, že žiarlim, že ja som takú ponuku nedostala, nie je tomu tak. Kto neverí som ochotná poslať print screan z mojej e mailovej stránky. 

A ešte ruku na srdce, kto z vás takúto ponuku nedostal a nebol ňou z počiatku nadšený? Ja do tejto skupiny patrím, ale stačilo, mňa nikto zneužívať nebude! 

Ospravedlňujem sa za vyčerpávajúci text a teším sa na búrlivú diskusiu... 
Xoxo, Katka

ps: asi by som sem mala pridať ich internetový odkaz, čo myslíte bolo to tých 1500 znakov? :D 
have a nice day! ;)

33 komentárov:

  1. Katka úžasne si to napísala a vystihla, dávam BIG LIKE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. PS sa mi naj ľúbilo :D ... jj, i mňa oslovili, odmietol som-jednak môj blog je o topánkach a ničom inom(to som si uvedomil hneď na začiatku môjho prispievania, o ničom inom a len a len o topánkach)a vôbec, ma tá ponuka nijak nezaujala ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. blogerske mory:-D
    ja vubec nemam rada reklamy v blozich.
    me to az vytaci...

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ja som tuto ponuku nedostala! :D ah asi žiarlim :D,
    inak viem o holke čo to dostala preto som si to začala všimať a mna na tom najviac zarazilo to, že to tí ludia vyhlasuju za stranku z ktorej nakupuju/nakupovali pritom to nie je pravda, neviem ako by som zareagovala keby tuto ponuku dostanem ja, ale po tomto tvojom članku už asi viem odpoveď heh

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Suhlasim s tebou, ponuku som dostal, prekvapila ma, no "nezapredam sa" :D pekne si to vystihla Kejtlijna ::))))

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Kedze som blogy v poslednej dobe moc nestihala, mit to akosi neprislo :) Ale mas pravdu, za kazdu cenu je to blbe...

    xx
    M.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. suhlasim, videla som viacero takych prispevkov a az ma zarazilo, aka snaha bola v niektorych, aj ked islo len o to spropagovat neoverenu stranku...

    OdpovedaťOdstrániť
  8. krásné napsané :) u českých bloggerek jsem se sice ještě konkrétně s tímto problémem nesetkala, ale jinak 100% souhlasím!

    OdpovedaťOdstrániť
  9. skvelý článok Katka .)
    a presne, ako lukáš píše, keď má niekto blog o topánkach, tak nebude tam prezentovať nejaké vône alebo čo, to isté som si všimla aj na jednom blogu, kde mladá baba prezentovala krémy, pritom predtým žiadne posty o o krémoch a ani o kozmetike, líčení... . ako je to jej vec, ale u mňa nie, určite.... keď tak, oblečko, topánky v pohode, to môžem :D plus o tej závisti, to by len nejaký anonym bol napísal taký koment, pohoda jahoda .))
    krásny deň Kati!

    OdpovedaťOdstrániť
  10. a inak :D presne pod tebou mám na paneli blogerku, ktorá o tom písala článok :) :D sranda

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Vedela som, že o tom budeš písať:)

    Ja sa kľudne priznám, že som ponuku využila. Z čisto sebeckých dôvodov. Už dávnejšie mi došla tá moja Lopezka, ale nemala som peniaze na novú. A keďže takto ma vyšla o polovicu lacnejšie tak som to využila. No čo, som egoista.
    A z tej stránky som už naozaj objednávala, takže to bol ten druhý dôvod.

    Ale dávam ti za pravdu, že už je to na veľa blogoch. Mali tak spraviť, ako si napísala, že osloviť iba dva silné blogy. A možno by stačil aj jeden. Lebo čitatelia sú v podstate rovnaký.
    V podstate ja nemám nič proti reklamám na blogu. Keď ma niečo zaujme tak si na to kliknem a keď nie, tak idem ďalej a nejak to nerieišim.

    OdpovedaťOdstrániť
  12. ja mám presne ten istý dôvod ako Foly ...
    zháňala som novú voňavku, teraz ju budem mať o 20 éčok lacnejšie, naučila som sa niečo o vzniku parfémov a ešte si to môžete prečítať aj vy :)
    môj kamarát si odtiaľ objednával a nič zlé nehovoril, jeden link na konci článku ma nezabije :)
    keby mi niečo išlo vyslovene preoti srsti tak tomu reklamu určite nebudem robiť ale takto mi to príde neškodné :)
    Maja - môžem si raz tipnúť kto to bol? lebo asi viem :)

    OdpovedaťOdstrániť
  13. nedostala som ho :) A ani by som to nepotvrdila, súhlasím s tebou!

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Super článok!!Priznám sa, šlo to nejako mimo mňa, blogy som tieto dni akosi nestíhala. No vystihla si to a zo zvedavosti si to hádam aj idem preklikať.

    OdpovedaťOdstrániť
  15. aha, tak to jsem ještě asi na českých blozích neviděla :) ale asi bych si nic z neověřené stránky neobjednala, jednou už jsem podvodu naletěla a od té doby si dávám velký pozor a nelíbilo by se mi to z těch důvodů, které uvádíš.

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Ja som takúto ponuku nedostala.. a ani som žiadny takýto príspevok na blogoch nezaregistrovala! What planet do I live on?!? Nemám na to až taký vyhrotený a jednoznačný názor ako ty.. niektorým ľuďom ako trebárs Sindy a Véronique sa to hodilo.. nič proti tomu, že túto ponuku využili, nemám. Je to zrejme na každom ako to vníma a cíti. Ja osobne som žiadny sponzorovaný článok nerobila a keď mi prídu nejaké ponuky na spoluprácu, už si vyberám. Samozrejme zo začiatku je človek nadšený, že bol oslovený práve on, ale keď je tých ponúk už viac, začne si vyberať a uvažovať (či mu to stojí za to, či sa s tým stotožňuje na 100% a pod.) Nebojím sa pri spoluprácach vypýtať akú takú exklusivitu.. kto by predsa chcel ísť do projektu, keď vie, že tam bude zatiahnutých x blogerov a masovo sa to bude riešiť na blogoch. A napr. veľakrát som odmietla aj umiestnenie bannera čohosi/kohosi na mojom blogu.. akosi nerada sa totižto zapredávam. Takže v tomto s tebou úplne súhlasím, Katik!

    OdpovedaťOdstrániť
  17. ani ja som nic nedostala, som asi neznama blogerka...:P

    moj nazor, Foly a niektori ostatni uz tuto stranku poznali a objednavali z nej, v podstate ide o slovensku firmu, ktora dorucuje na slovensku,
    ovela vacsi problem vidim na stranke Whole Sale (alebo nejako tak), ktory oslovil Véčko, s tym ze si moze objednat z Číny handry (podotykam, podla obrazkov na blogu Svarstvanur islo fakt o handry, podla mna), to je podla mna este ten horsi extrem...

    OdpovedaťOdstrániť
  18. Už mi začínajú odbúdať sledovateia, takže niekoho sa to predsa len dotklo.. :)

    Adriana s týmto s tebou nesúhlasím, tá stránka je nová .. jeden z 20tich čo to majú postnuté si odtial možno niečo objednal, ale inak pochybujem...

    Ostatným Vám ďakujem za podporu a názory...

    Ak by ste mali problém takýto post nájsť dajte vedieť, viem minimálne o 15tich, ktorí s tým už začali...

    OdpovedaťOdstrániť
  19. ja som taku ponuku nedostala :)
    vseobecne ale nemam problem s reklamou na blogoch, ak je to obojstranne vyhodne. ale to je kazdeho osobna vec, akym smerom chce svoj blog viest.

    lesimple.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  20. Viceri ste ma zle pochopili.. Vratane Le simple...

    Tu nejde o to ci je reklama na blogich zla al dobra.. Tu ide o to, ze to to nie je reklama , ale zenuzivanie bloggerov... hok! :)

    pohladajte si tie prispevky a zamyslite sa nad tym v globale.. vdaka.. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  21. Fajn článek, nemám tak velké zkušenoszi se samotným blogováním, ale s koukáním na ně ano. A máš pravdu. Pochopitelně ty společnosti cítí velký příliv zájmu o blogery, kteří mají na to, aby do jisté míry dokázali ovlivnit další a další, v tomto směru čtenáře.

    OdpovedaťOdstrániť
  22. Hm, ja ked som postla clanok, ktory sa mi momochodom pisal dobre a nie nasilu, tak som videla len Foly, ze tiez mala na nich odkaz. Keby som vedela, ze je to taka lavina a napisali asi vsetkym, asi do toho nejdem... Lenze celkom ma potesilo tych 20€, lebo tiez si chcem na narodky kupit novu vonu a mam dost obmedzeny budget.. Ale chapem tvoje rozhorcenie, tiez mi to uz pride odveci, ked je to skoro na kazdom blogu.

    OdpovedaťOdstrániť
  23. Precetla jsem kazde slovo tohoto clanku, naprosto s tebou souhlasim a mas moji podporu :) ja jsem se nikdy neangazovala na svem blogu v promotion, retezovych postech a vlastne v cemkoliv masovejsiho zamereni, naopak k tomu mam spis odpor. A i kdyz svym zpusobem popsanim veci, ktere jsem si koupila nebo ktere se mi libi, poskytuji jakousi skrytou reklamu, jedna se pouze o me osobni preference. Blogging je pro me predevsim zabava!

    OdpovedaťOdstrániť
  24. ..Páni..no to koukám..velký souhlas s tvým článkem...!

    OdpovedaťOdstrániť
  25. jop, tuhle nabidku jsem taky dostala, nevyuzila, neni to muj obor a za ne zrovna velkou slevu na parfem mi to vazne nestoji.
    co spis nechapu, je marketingovy pristup one firmy. jakto, ze jim ta prace stoji za cca deset lidi, co si koupi zlevneny parfem a nekolikrat vic jejich ctenaru, otravenych a zprudenych stalym opakovanim te stejne pisnicky? :)) to neni moc dobry tah imo.
    tak jako tak, proti sponzorovanym clankum a jinym zpusobum reklamy nemam vubec nic. jen by u toho mel clovek i premyslet a zvazovat :)...

    OdpovedaťOdstrániť
  26. Napsala jsi to výstižně, rozlouskala jsem to svou chabou slovenštinou a souhlasím!
    http://natalbernard.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  27. já nic takového nedostala a dokonce jsem to ani na jediném blogu neviděla.. :O a to jich sleduju fakt dost! asi bych do toho ani nešla, máš pravdu že parfém za 20 EUR tam nekoupím a taková sleva asi nebude ani moc výrazná oproti cenám parfémů v zahraničí, kde nakupuju já..:) ale nic proti, myslím, že výhody budou mít obě strany..

    OdpovedaťOdstrániť
  28. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  29. Katka, ďakujeme za otvorenú reakciu na našu ponuku. Naším cieľom je zviditeľniť našu službu na blogoch, ktoré čítajú ľudia, ktorých by parfémy mohli zaujímať. Tých 20 eur je ozajstná zľava – dá sá použiť aj na produkty v nižšej cene, ktoré získaš úplne bezplatne – viď napr.:
    http://www.onlineparfum.sk/detail/479/najpredavanejsie/eclat-darpege/
    http://www.onlineparfum.sk/detail/530/damske/les-belles-ruzova/Nina%20Ricci
    a ďalšie.

    Nechceme teda zarábať na blogeroch ale umožniť im získať so zľavou či bezplatne niektorý produkt a odvďačiť sa im poukážkou za publicitu pre náš obchod. Netrváme na pozitívnych hodnoteniach a nijako neobmedzujeme, čo kto napíše.

    Rešpektujeme, že sme sa u Teba ponukou neutrafili a ďakujeme za spätnú väzbu. Určite zvážime niektoré Tvoje návrhy (exkluzivita pre blogera nemusí byť zlý nápad).

    Keďže si o nás napísala aj Ty a to je vlastne to, o čo nám išlo, môžeš sa nám ozvať emailom a zľavu 20 EUR Ti obratom zašleme. Či ju využiješ priamo Ty, zahodíš alebo venuješ čitateľkám, je už na Tebe.

    OdpovedaťOdstrániť
  30. Ďakujem za reakciu, celkom neobvyklú na slovenské pomery.
    Je od Vás milé, že mi aj napriek môjmu nie veľmi pozitívnemu hodnoteniu máte chuť darovať poukážku, verím, že niekoho z mojej rodiny poteší. Ale aj tak sa obávam, že produkutov za 20eur tam veľmi veľa nie je. V každom prípade,
    pozerala som si tú vašu stránku podrobnejšie a musím skonštatovať, že to na mňa pôsobí veľmi neprofesionálne a chaoticky.. Niekedy mi tú istú vôňu vyhodí väčšie balenie lacnejšie a menšie balenie drahšie. To je normálne?
    Ešte raz vďaka,
    Katka

    OdpovedaťOdstrániť
  31. Budeme aj na zaklade Tvojich konstruktivnych komentarov upravovat web tak, aby sa dal jednoduchsie pouzivat.

    OdpovedaťOdstrániť
  32. biancaprincipessa.blogspot.com

    pche a ja mam blog o kozmetike a mne sa nikto neozval :)))) Uplne suhlasim stebou Katka, je to smutne ked niekto pcha nasilu clanky na blogy, ktore o tom vobec ani nie su..A najlepsie je ked si pozries nejaky blog par prispevkov hore bude sa baba rozpisovat ako sa ona vlastne ani nemaluje, nepouziva kozmetiku...jaj smutno mi je z takychto veci..

    OdpovedaťOdstrániť